meh äh dagen haha

Nu kanske jag borde berätta vad som hänt lite snabbt innan jag ska lägga mig. 
För att göra det enkelt skriver jag som korta meningar och inte nå detaljerat. 
 
Jag, ida, Maria, Anja och Elin rider ut och far till sandtaget sen kommer vi på att vi ska på upptäcksfärd runt björsbyn/rutvik för att hitta nya vägar. Sen kommer vi på att jag skulle hoppa valborg så jag fick lite panik där men vad kunde man göra så ja haha. Men iallafall under denna ridtur skulle vi galoppera en gång när vi var på en sandväg som var väldigt fin och slät sådär. Så galopperar jag efter Ida och Maria, jag hade då Bertil. Så helt plötsligt bara går jag omkull med Bertil och får han som över mig lite halvt, slog i höften och ena ridstöveln vart lite ful. Men Bertil var oskadd och det var det viktigaste. Jag och Ida böt häst för att jag skulle kunna skynda mig hem till Valborg så jag körde lite galopp intervaller för att det skulle gå snabbt. 
 
Jag kom fram och hade dåligt samvete över att de hade behövt vänta så länge men ja. Så jag satt upp och började trava. Fattar galopp och tredje språnget snubblar hon mitt på släta marken och landar som på mig, då försökte jag ta mig bort från henne och hon försökte ta sig upp men fastnade i tygeln så hon började sprattla och prickade mitt huvud med ena bakhoven. Som tur var prickade hon inte ansiktet för hjälmen är grym på att skydda, värd varenda krona! Dock är den sönder nu och finns inte att köpa nya haha. Denna gången vart det väl lite värre då stackaren fastnade. Hörde bara hur massa skrek att jag skulle lägga mig ner så jag ba la mig ner och det som snurrade till först sen kände jag hur ont det gjorde i armen och huvudet, som tur var klarade nacken sig som Jenny trodde jag hade skadat då det tydligen hade sett ut som att jag hade som vridit huvudet eller något sånt. 
 
Tycker synd om barnfamiljen som var där, massa barn skulle rida och dom får se hur jag ba flyger och går omkull haha stackarna måste ju ha blivit helt rädda. Men samma där var det tur att hon bara fick ett litet skrubbsår, tur att hon klarade sig utav värre skador, lilla prinsessan♥
 
Så det vart ingen hoppning för mig och Valborg men en tur till jouren vart det men hon sa att inget var brutet så vi får väl lita på det. Känner hur jag inte borde ha skrivit det här, armen gör lite ont haha! Men huvuvdet är det inge värre med och jag tar mediciner för att dämpa smärtan i armen, funkar väl inte helt bra men bättre än inget. Får se ifall jag kan vara med imorgon på lektionen och hoppträningen, eller ja, jag ska vara med vare sig armen är hel eller ej haha! :P
 
Godnatt nu!
 
Fick dåligt samvete över att ha gått omkull med två av andras hästar på samma dag! :s kändes lite hemskt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback