Läskig uteritt

Hej!
Bägge lektionerna för barnen gick bra idag, duktiga ponnysar och duktiga ryttare!
-
Red sen ut med Elin och tuva och vi for runt lite överallt. När vi skulle börja bege oss hemåt gav jag Thor lite halv långa tyglar för att han skulle få pusta efter galoppen. Jag gick först med han sen kommer de två andra skenande förbi mig. Var inte beredd och Thor vart livrädd för dem, båda mina fötter flög ur stidbyglarna och tog skenande iväg efter de två andra hästarna tills han insåg att han inte brukar skena när han blir rädd så han stannade som lite av sig själv nästan, jag försökte ju självklart få stopp på han samtidigt som jag försökte att inte ramla av utan stidbyglarna. Han övergick till piaff och jag fick tag på stigbyglarna samtidigt som de två andra höstarna försvann runt hörnet och Thor började stegra och hoppa omkring eftersom att han då inte skenar iväg för han vet att det är fel, hans rädsla gör att han bara flyger högre och högre istället, haha! Så jag släppte efter och skulle trava till dem men det vart en galopp på sidled istället fram till de andra. Har aldrig sätt Thor så rädd, han lugnar alltid annars ner sig direkt men nu var han rädd nästan hela vägen hem och gick knappt att trava på till en början. Min lilla älskling, stackaren. Jag är då glad att alla ryttare och alla hästar är oskadda, kunde ju ha slutat illa.
-
Imorgon far jag, Ida, tuva och alla små deltagare i teori tävlingen till Haparanda för att ta hem ett pris sen även kolla hästsaker och käka på Ikea, åh vad rolig dag vi kommer ha vare sig vi vinner eller ej, håll tummarna för oss nu!
-
Har även fått nya fransar och fixade ögonbryn av Amanda ikväll, väldigt fint blev det! :D
Men vi ska upp tidigt imorgon så godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback