gårdagen och Dagen

Hej!

Som ni märkte vart jag lite sur igår, lol. Men det är riktigt jävla irriterande när man skriver ett inlägg sen försvinner det. Men jag kan väl ändå skriva om gårdagen. 
 
Var hemma från skolan så jag sov ett längre tag sen ställde jag mig i köket och började göra min frukost. Frukter, turkisk youghurt blandat med hallon och såklart mjölk till det! Hallonblandningen vart lite för sur men frukten mättade nog ändå så. Hade värsta vilauppmig dagen, satt ute i solen med hunden och lyssnade på musik, gick på en promenad och hade det grymt skönt! Sen for jag till stallet och red ut med Tuva, Maria, Anja och Ida. Vi for till sandtaget och raceade i vattnet och sanden. For på upptäcksfärd i skogen och hade det kul. Jag hoppade några hinder i skogen med Thor och han vart hur glad som helst!! Jag lät han ju inte springa iväg så han började stegra (inte rätt upp och ner) och hoppa runt och studsa, haha så jäkla söt. Sen hoppade han nå jävulst och vi sprang nästan i ett träd sen, men det är så kul att se när han blir så glad! 
Idag lunchade vi ute på altanen med Andre, Karro och deras barn Hanna som förövrigt är hur söt som helst! Solade, käkade och njöt av sommaren. Sen ska jag förvåna er, jag hjälpte mamma i trädgården tills det blev för mycket och jag gav upp. Ja ifall ni inte vet det så är jag äckligt rädd för kryp och liknande. 
 
Efter ett tag for vi till stallet, jag red på Thor och Ida på Rajraj. Vi red ut och skulle köra ett konditionspass med långalångalånga sträckor trav sen en lite halvlång sträcka galopp. Rajraj var svinpigg och då travar han mycket snabbare än Thor, annars brukar de springa ganska samma tempo då Thor är jättepigg och Rajraj går att korta rätt mycket. Men idag var Rajraj jättepigg och jag tränade på att samla hans (Thors) trav och få upp han lite i formen. Men efter ett tag började han bara springa iväg för mig så jag saktade av till skritt och han ser hur Rajraj försvinner. Så ska jag försöka skrika åt Ida att stanna med min hals som gör jävligt ont, men hon bara travar vidare och Thor börjar stegra (han är inte dum ifall någon nu tror det men han skenar inte iväg för han vet att han inte får det, så energin blir uppåt istället) Sen efter kanske 10 skrik och 50 meter bort stannar Ida och väntar, det är då efter Thor stegarade, backade ner i diket och höll på att fastna i en gren. Haha! Men han var hur fin som helst annars, gick i rätt hög form och kunde galoppera i rätt hög form också, hör och häpna ;-) 
Nu ska vi käka sen se film, imorgon upp före fan och ge morgonjour! Jag har fått en förkylning eller något så kändes väl inte allt för bra. Men jag står ut :P 
Hejdå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback