nu orkar jag inge mer

NU ska jag sluta med ALLT som tar mer energi än vad det ger. 
 
Hästarna ska på bete, vi far till södra Sverige. Hade inte kunnat ha en bättre tajming, verkligen! Är trött på att jämnt och ständigt bli av med energi av saker/människor som jag inte ens bryr mig om.
 
Så nu börjar vi om, imorgon är sista dagen då vi rider upp ponnysarn till betet. Sen börjar mitt healty life, ja lycka till Jennie. Hur många tänker inte så nu? Men jag ska börja lägga mig i tid, vakna tidigt. Gå en PW på morgonen, käka god frukost, vara ute i solen, kolla lite serier, hjälpa till i huset, träna och ska även försöka börja läsa mer hästtidningar. Har lyckats ta mig igenom några när jag har tråkigt haha! 
 
Det enda som krävs för att jag ska klara det här är inge jävla humörsvängningar som gör att jag blir deppig, SOL och värme, inga deprimerande människor runt omkring mig och andra jobbiga människor som bara tar energi hela tiden. Inte så många krav men rätt svårt att pricka in allt samtidigt. Vill få min "drömkropp" och må bra, för det går ju inte att förneka att man mår bättre av att träna och äta nyttigt bara man orkar. 
 
Sen har jag också funderat mycket på att flytta (nu kan jag såklart inte göra det då jag har tre andra personer plus en hund och en häst som jag måste få med mig också) nu helst till något annat land. Men jag kan nöja mig med längre ner i Sverige. Just nu känns det som att jag inte har något att stanna kvar för, bara djuren följer med såklart. Mormor är borta, morfar är borta, Mimmi är borta, mina älskade Tindra och Jitzu är borta, har tappat kontakten med i princip alla mina kompisar (nog för att det vart mitt fel och mitt val), har tappat all tillit till människor, kan inte prata med någon längre för jag kan inte lita på någon, det ända negativa är att jag måste lämna min ponnyskrutt Pippin.. bortsett från det känns det helt meningslöst att sitta här i Karlsvik när det finns så mycket mer jag kan göra. Upptäcka världen, satsa på ridningen till 100%, ge Thor och Bamse ett underbarare liv. Jag vill kunna ligga i min säng, kolla ut genom fönstret och se Thor och en till ponnyskrutt beta i hagen, Bamse som sover bredvid mig och musiken på högsta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback