Vad är det för värld vi lever i med trångsynta människor som lever i deras lilla bubbla

Nu kommer en av Jennies tyckar inlägg, love it or hate it jag står för det jag skriver ut här eller någon annanstans. Denna bubbla alla lever i, ifall jag hade kunnat hade jag sprungit runt och sprängt allihopa. Det vi håller på med är inte okej, man ser tonåringar titt som tätt försöker ta livet av sig, vissa lyckas, vissa inte. Livet ska vara något man borde verderar högt, vi måste ta hand om varandra och sluta se allt negativt som vi stöter på under livets gång. För att överleva i den grymma världen vi lever i kan vi inte mobba någon för att dom gjort ett misstag.
 
Jag blir så frustrerad över allt som händer runt omkring mig, sen står jag här helt utan att kunna göra något åt det. Det gör ont i mig att se hur folk kan skriva sådana hemska saker till en livs levande människa. Jag är blyg, jag säger inte mycket, jag delar inte med mig om mina känslor och tankar särskilt ofta men det är något jag ska bli bättre på, jag lovar. 
 
Vad är det som försiggår i erat huvud när ni skriver eller säger dessa kommentarer? Mår ni bra utav det? Nej tänkte väl det. 
 
"Hon/han lägger bara ut bild på sina armar som är fulla med skärsår för att få uppmärksamhet, jag borde kommenterar att hon/han är en attention whore för hon/han mår inte ens dåligt" Helvete alltså, när det går så långt att man skadar sig själv för uppmärksamhet så kan man inte må så bra va? 
 

Nu ska Jennie yttra sig om hennes tidigare kunskaper om just självskadebeteende
, haha. Många människor i vårat samhälle skadar sig själv. Det är bevisat att tonåringarna är dom flesta som skadar sig själv. Vissa bara för att prova och vissa för att dom anser att dom mår bättre utav att skada sig själv. Man kan med andra ord säga att man straffar sig själv för att man tycker att man förtjänar det. I slutändan mår man inte bättre än innan men för stunden känns det som det, tro det eller ej. Jag förstår folk som mår dåligt och skadar sig själv, men dessa töntiga tonåringar som gör det för att vara "cool" kan slänga sig i väggen. 
Folk som gör det för att dom mår dåligt ser det som ett sätt att överleva, att skada sig håller dem ovanför vattenytan. Ifall det får dom att orka leva så låt dom, samtidigt som ni försöker hjälpa såklart. Men man kan inte ta bort det ända som dom har i livet som får dom att vela stanna kvar på jorden. Något jag dock inte förstår är ni människor som trycker ner folk som redan ligger ner. 
 
Tänk om, tänkt rätt. Vi alla har en uppgift, vi ska få folk att trivas, må bra och älska livet. Gör någon glad, stå upp för någon utsatt, berätta för någon att den betyder mycket, vi alla gillar att få bekräftelse och komplimanger, det är inte särkilt jobbigt att säga något snällt till någon eller hur? så kom igen nu, let´s make this life worth living för jag ger snart upp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback