Mördare och pedofiler gör rätt

Vad är det som gör att vi människor inte tänker längre än vad näsan räcker?Varför har vissa inte förmågan att tänka utifrån olika perspektiv och synvinklar.
-
Att säga "han mördade någon, döda honom", nu ifall det hade varit så att det var i ett land med dödstraff för mord. Så hade mördaren mördats, ska mördaren till den mördaren också dödas för att han mördade mördaren? Ifall någon hängde med där så borde ni förstå vart jag vill komma, att säga att någon som mördat någon förtjänar att dö är inte rätt. Jag försvarar INTE mördare då jag tycker det är något fruktansvärt och äckligt hemskt. MEN ingen och då menar jag ingen föds till att bli mördare, som att dom är dömda till att bli det. Det är vi, vi människor runt omkring som gör personen till en mördare. Sen är det väl ingen heller som vill bli det frivilligt men har man problem och hamnar fel i livet samt att man inte får någon hjälp, så kan ansvaret inte ligga endast på den som höll i pistolen eller tände eld på huset.
-
Jag stödjer inte mördare, men jag tycker väldigt synd om dom.
-
Förstår inte alls varför jag skrev detta men jag kom bara och tänka på det. Godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback