Bruten näsa

Hejsan!
Ska snart sova ska bara blogga först.
Dagen har varit riktigt bra. Skolan var som vanligt, prov som gick helt okej. Jocke som lärare, ja typ så.
Efter skolan drog jag till stallet, får reda på att jag ska rida ut med Ida och Thor på victorin. Björn följde även med, haha. Han och victorin tävlade om vem som sprang snabbast, hehe. Sen höll victorin på men jag satt kvar som tur var, bockade och sparkade. Det är inte så gulligt när man sitter på faktiskt även fast det säkert ser väldigt gulligt ut ;) när vi vände for Björn hem och vi skulle trava en bit. Nån gubbe låter i nån bredvlåda och Thor travar iväg före eftersom att han travar snabbare. Så först bockar han, jag sitter kvar men han slår i hans hals i min panna så hjälmskä saken far upp, han sparkar, jag sitter kvar, sen hoppar han rätt upp i luften och sparkar bakut, jag satt inte kvar hehe. MITT på näsan, tur att jag inte landade lite snett för då hade jag säkert brutit den eller nå. Haha, hamna typ i chocktillstånd eller nå. Victorin skenar iväg långt bort från mig och Thor efter. Ida fick honom lugn iallafall och jag var tvungen att springa efter den där jävla ponnyn ^^ yr var jag, såg helt suddigt och mådde illa, det gick över ganska snabbt. Eller huvudvärken kommer och går, har gjort hela kvällen. Hittade honom efter vägen där han stog och åt. Märkte då när jag fick tag på honom och Thor var lugn att jag inte hade någon känsel i näsan och tänderna var helt ömma och ida börjar skratta. Såklart har min hjälm gått sönder IGEN. Så det är bara att ta fram pengarna för mamma och pappa ;) riktigt ont gör min näsa, är svullen, röd och lite skrapsår. Ifall den ser ut så imorgon blir det ingen skola för mig, hehe. Har dock massa krämer jag smörjer in näsan i. Sånt händer ;)
Red ju även lektion idag, trodde det skulle bli en repris på det som hände tidigare under dagen. Hade Alva, hon var riktigt fin. Är nöjd över passet, gick stadigt och avslappnat för det mesta. Hon fick dock några ryck, skenade, sparkade och nån liten liten bock, vet inte riktigt vad det var, haha. Men det gör inget för hon var så duktig resten av timmen! Har fått rida henne ganska mycket nu och har börjat hitta knapparna, det är kul!
Nu ska jag sova och hoppas att jag vaknar med en vanlig näsa imorgon!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback