Jävla fetto!

Att bli kallas fetto/tjock ser alla som en väldigt hemsk kränkning, vilket det dock är. Det är så hemskt och den utsatta kan inte ro för det säger alla, visst jag håller med om att det är hemskt och att dom inte kan ro för det MEN att en smal blir kallad äcklig/pinne/skelett osv bryr sig vissa inte ens om (dock inte alla). Det är faktiskt hemskt att bli kallad för det ifall man verkligen kämpar för att gå upp några kilon. Vissa kan tillochmed ha en sjukdom och då kommenterar (ifall det t ex är en bild på en tjej i bikini) flera personer "ät!!" "anorexia!" "du är bara äcklig" osv, hur kul är det? Ungefär lika kul som att personer skriver "fetto" "du är så jävla fet" "äckel" osv på en större persons foto som har en sjukdom.
Vissa märker inte att smala människor också blir kränkta. Vissa kanske vill vara sådär smal men man ska ändå inte behöva bli kallad för saker, jag tycker att det verkar som att folk omring en märker det inte lika mycket som om en större skulle bli kränkt, det kan vara också för att fler smala är nöjda över sig själv än dom större. Hoppas dock att det är många större också men vad jag har sett tycker jag det verkar så.
En bild som är överallt på fb, där en tjej står i underkläder som är kurvig där står det "this is hot" på bilden bredvid en underviktig tjej i underkläder där det står "this is shit". Sen kommenterar massa att hon är äcklig osv, tänk alla där som sitter och kollar på det där och läser det som kanske är sådär smal eller smalare, hur tror ni dom mår? Så det är inte bara tjejen på bilden jag snackar om, alla runt om er kan också ta åt sig. Har förstått nu att INGENTING i denna värld är lika för båda personerna t ex smal/tjock, hudfärg osv. Men jag tycker att alla ska sluta klaga/trycka ner andra för deras kroppsform/utseende, allt!! Låt alla fan bara vara sig själva och låt dom se ut som dom vill så mår du bäst själv också.
Endast min åsikt och vad jag har fått för mig, säger inte att allt jag skriver är sant så ni behöver inte klaga.
Men nu måste jag sova, godnatt'


Kommentarer
David säger:

Det du säger är sant men jennie...detta är internet det finns inget i världen du kan göra för att stoppa sånt. Peace.

2012-05-03 | 06:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback