Tåg

Hallå! eftersom att jag ska hinna blogga på båda bloggarna blir det korta inlägg för annars orkar jag inte blogga hehe. 

Vi for vid ett till stan och kollade vad vi önskade oss. Träffade Ingela och Stefan där så vi gick och fikade på det nya stället i strand, haha förjävla dålig personal. Förlåt men det tog säkert 20 minuter att ens komma fram, även fast kön inte var särskilt lång. Sen fick man fel och kaffe/ chai latte tog väldigt länge. Sånt händer ;) Men min chai smakade mest skummad kall mjölk, så dom får inte högsta betyget.Vi kollade iallafall kläder och skor, jag hitttade ett par skor som jag köpte. Tror dom gick på 499, från skoåunkten (?). Ska lägga upp bilder någon dag. Tack mamma och papppa!!
När vi kollat klart lämnade jag och pappa Ida och mamma i stallet och jag och pappa for mot örnäset för att hämta Isse och handla. Isse skjutsade runt mig i en sån där vagn med en bil där framme, folk kollade på oss som att vi var dumma i huvudet. Sen så håller han på att köra på en kille som jag trodde var en tjej så jag skriker rätt ut "du kör ju på henne!" sen inser jag att det är en kille då han vände sig om. Ja det var ganska hemskt. 
Vi for vidare mot stallet igen, Isse fick hälsa på Thor. Så tar han mod till sig och ska klappa honom men precis då blir Thor rädd och hoppar till och då blir Isse ännu räddare, haha. Vi for hem, jag spelade piano och han lekte med min mobil och ipad. Sen tog vi på oss en svart stor sån där platspåse över hela kroppen med hål för huvudet och armarna. Så gick vi mot tågen och började klättra runt där på dom, jävligt läskigt då det var massa snö och det var massa hål överallt så man kunde ramla ner där under tågen. Så kom vi på att vi ville ännu högre upp på tåget så då lyfter Isse upp mig först och självklart landar jag med ansiktet först, haha. Sen hjälper jag han upp, eller han behövde inte så mycket hjälp. Men när vi är däruppe ser vi ett ännu roligare ställe att gå till så då ska vi gå ner men då ser vi att deti nte går att hoppa ner på samma sätt som vi kom upp då vi mest troligt skulle ramla ner i ett av hålen. Men vi skulle iallafall hoppa ner då för det var ända vägen ner ifall man ville överleva. Så Isse får vara den som provar först för att se så att man inte skadar sig allt för mycket, hehe. Sen när det skulle vara min tur så tog det ett tag förrän jag var på marken. Haha. Jag har varit på vårat tak och klättrar men vågar inte hoppa från ett tåg, ja, vi gick sen mot campingen för att åka ner för backar men snön var för mjuk så istället börjar vi ha snökrig. Jag hade en sop och han en spade, hur orättvist? ;)  
När vi kom hem böt vi om, käkade, eller det kanske vi gjorde innan. Man vi bakade bullar med Ida, alla sa att jag gjorde fula. Jag själv tyckte dom var finast av dom alla. Kollade på film sen for han hem, har äntligen hittat någon som också vill leka i snön med mig, alla vill bara sitta inne och se film :P
Nu vart det långt så jag orkar inte blogga på nytt på ryttarna, får blir samma inlägg. Nu vet ni det. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback