Hur du får mjukt hår

Eftersom att jag inte har problem med mjukheten på mitt hår så att det besverar mig så har jag inte provat detta själv men det är väl värt ett försök brudar där ute som vill ha mjukare hår? ;) Det kan då inte skada håret vad jag vet. Det skulle vara kul ifall någon provat eller ska prova detta som vill berätta hur håret blir efteråt, då kanske jag stoppar in lite majonäs i håret bara för att ;)

-

Du behöver:. . 
Plastpåse 
majonäs. 
ditt normala schampo och balsam. 


1. 
Ta först en vän att hjälpa dig med att stoppa majonäs i ditt hår. Det låter kanske äckligt med majonäs i håret men det funkar faktiskt enligt olika källor. Sätt majonäs i håret från rötterna till topparna och ha håret utsläppt på ryggen. 
2. 
Sätta Sedan en plastpåse på över toppen av huvudet runt hårfästet. Ta plastpåse runt baksidan av ditt hår och se till att du får allt hår i påsen. Knyt påsen i ryggen under håret. Tryck ut överflödig luft ur påsen och lämna ditt hår i 15 minuter i påsen med majonäsen i håret.
3. 
Då är ditt sista steg att gå och ta en dusch som vanligt och tvätta ut all majonäs med schampo och balsam. Sen om ditt hår fortfarande luktar majonäs sedan ta en dusch igen innan du går ut. Detta kommer att förbättra mjukhet håret och göra det blankare också.
-
Har tagit detta från "hotellfaq.info" vet inte vad det är för hemsida. Tror det är någon utländsk person som har den eftersom att jag var tvungen att skriva om mesta delen av texten då den var grammatiskt fel hehe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback