det blev lika kaos på pappret som i min hjärna

Jag är nästan säker på att ingen tycker det är rättvist att folk skapar egna uppfattnignar om en och går efter rykten. Men egentligen om ni tänker efter gör ni också det, någon gång har det hänt dom flesta. Kollar på bilder på facebook och kompisen säger till dig att hon är skabbig eller ful, men egentligen är den där bilden det ända hon sett av henne och namnet på facebook är det ända hon vet om henne. Jag har själv gjort det, jag erkänner. Jag är inte alltid rättvis, jag kan skapa mig en egen uppfattning av andra men jag försöker att bli bättre på det, det är en början iallfall ;) 
En annan sak jag har med mig hela tiden är att "alla" tjejer "hatar" mig, asså nu överdrev jag men asså ni fattar, för att jag har så många haters som vill förstöra för mig och trycka ner mig lite till. Det har också pågått ett långt tag. Det är därför jag är taggig ibland mot nya människor.
-
Nu skriver jag "henne" för att jag tycker att det oftast är tjejer som vill vara bättre än alla andra och försöker trycka ner andra för att vara toppen i 5 sekunder för att sen ramla ner igen för att tillslut kommer allt falla på plats. "sitt lugnt i båten" som mamma alltid säger till mig när jag är påväg att göra saker jag verkligen inte borde. Och hon har oftast, eller i princip alltid haft rätt. 
Men det jag vill få fram är att ingen är perfekt, men alla förtjänar en chans iaf. Lyssna inte på alla rykten som flyger hit och dit, det är för det mesta inte sant, iaf inte hela sanningen. Innan ni dömmer, fråga han/henne. Ni kanske sumpar en vänskap som hade kunnat leda till något bra. Man vet aldrig. 
-
Den där tjejen med finaste ansiktet, största brösten, hetaste magen och snyggaste rumpan som har en mamma som aldrig lyssnar eller hjälper, en pappa som super varje dag så han knappt kan gå, släkten har sagt upp bekantskapen, inga syskon eller någonting.  Kanske skulle hon mer än gärna byta liv med den där tjejen som ser ut som en åsna (ursäkta ordvalet, kom inte på något bra så det fick bli åsna) med en mamma som hon kan berätta allt för som alltid finns där och stöttar henne, en pappa som hjälper till i hemmet och med hennes intressen. En syster som hon kan berätta allt till och en stöttande släkt som hon aldrig har tråkigt med. Det kan vara tvärtom att åsnan har den hemska familjen och den fina tjejen har den "perfekta" familjen. MEN ni vet inte vem som har vilken familj bara av att kolla på några bilder, hört några rykten och sätt henne på stan någon gång. 
Det ÄR verkligen inte rättvist, jag har varit med om många som har sina egna uppfattnignar om mig, men fuck it, ifall ni har en bild utav mig som en äcklig hora eller fjortis eller vad alla nu har kallat mig, dra från mitt liv NU. Jag mår dåligt utav det men det finns en gräns, jag vet själv att jag inte är en hora, ingen fjortis heller. Men jag blir ledsen över att folk tror sånt om mig, liksom visa att du har lite stake och kom fram och fråga ifall jag tar betalt av folk som jag har sex med (dock menar ju dom flesta inte det när dom säger hora åt folk, helt ärligt vet jag inte vad dom menar). 
-
Sen betyder det inte att den där lite knubbiga tjejen, med massa finnar i hela ansiktet och rött krulligt hår (tog bara nå, det är faktiskt ganska gulligt med sånt hår :P) som är mobbad i skolan mår sämre än vad den där fina tjejen som är alla killars dröm som blir kallad allt möjligt och kastas runt som en gummiboll mellan killarna för att dom vill ligga och hon vågar inte säga ifrån för hon är nermosad i botten. Hon har en press på sig, att vara den där perfekta tjejen, alltid vara snyggats och bäst, inte få säga ifrån. Den andra tjejen har inte lika mycket press eftersom folk inte har samma syn på henne. Nu är det säkert någon som kommer skriva att hon väljer att vara sådär (den "fina" tjejen). Men vadå, hon den andra har ju också valt, hon är inte dömd för livet att se ut så. Om hon vill så kan hon, alla kan bara dom vill nog mycket. 
Tillbaka till den "fina" tjejen då, hon gillar att klä sig i korta shorts och ett urringat linne med push-up, låt hon liksom? Det är samma sak som att den andra tjejen har rött krulligt hår, tröja med hannah montana på och mjukisbyxor året runt. Bara för att hon visar lite mer hud eller lite mindre så ska hon inte bli behandlad på något annat sätt. Varken den "fina" tjejen eller den andra mår nog särsklit bra när båda får massa kommentarer slängda över en, dock om olika saker men enligt mig är det lika hemskt. Ta som exempel att skolan tar mobbning så hemskt, men ändå är det LÄRARE som har kommenterat ett flertal gånger om hur hemsk det är när jag har så lite kläder och lärare har kommenterat att jag sminkar mig så mycket och andra barns föräldrar har kallat mig osäker för att jag klär mig i det jag har och att jag sminkar mig och en har sagt att dom tycker synd om mig, men vadå? det är väl mer synd om din dotter som inte får göra vad hon vill, låt hon hitta sig själv. Låt hon prova sminka sig hur hemskt det än ser ut, låt hon gå i klackar hur hemskt hon än går, låt hon, hon blir gladare och övnign ger färdighet och jag kan lova er att det är bättre om ni är dåliga på att gå i klackar när ni är små och har en förjävligt sminkning än när ni står där 16 bast och ser ut som en giraff när ni går och en clown i ansiktet och ska ut på fest. Jag tackar mina päron som fan för att jag har fått göra vad jag vill, fast än dom fått skit för det. Ni är bäst♥ Alla har sin egen syn på det här men enligt mig så låt barn hitta sig själva, liksom varför tvinga dom att inte köpa ett par skor med 5 cm klack, varför inte låta dom sminka sig bäst dom vill, det är likadant som att tvinga på skorna eller tvinga dom att sminka sig. Tänk på det. 
Ni säger "barn ska vara barn" nae fel där, "barn ska vara människor, dom har rätt till en egen vilja" jag är SUPER nöjd över att jag haft så många olika "stilar" och fått prova saker för jag vet vad jag vill ådstakomma, jag vill inte ha svart runt hela ögonen med svarta kläder och se allmänt nere ut, jag vill inte ha långt blont hår och se ut som en barbie. Jag vill vara jag, om du inte gillar det kan du dra långt bort för jag kommer inte ändra mig eller mitt sätt att tänka på för någon.
-
Det här vart mycket olika bitar från olika tankar som flyger omkring i min hjärna. Kanske beror på att jag är så trött.. ska iaf sova nu så godnatt!
Skriv gärna vad ni själva tycker men bara så att ni är förvarnade så tar jag inte åt mig ifall ni skriver att jag har "fel" för det finns inte rätt och fel i sånt här, såhär tänker jag och jag är fullt medveten om att inte alla tänker så. Men alla bra kritik tar jag åt mig utav.
puss
 

Kommentarer
David säger:

Du har en bra poäng men det Sociala samhället har tendenser att utspela en standard i den nuvarande ungdomen vilket kan påverka deras barn och hur dem uppfostrar dem, vänta en 30 år så ser du att ha smink när man är 12 kommer bli normalt och annat som anses vara ''för mycket'' för en 12 åring. Liksom titta tillbaka och du kan frågad dig, hade man smink när man var så ung på 60-80 talet? troligen inte men det betyder inte att man inte får ha det, det är sådana grejer som utmärker och får en att vara annorlunda i dem äldres perspektiv medans om man frågar en kompis om man ser annorlunda så tycker hon/han att man ser helt vanlig ut. som sagt om 30 40 år kommer denn ungdom vara äldre och den ungdomen kommer se helt annorlunda ut.

2012-08-21 | 08:18:29
- säger:

Okej, känner bara att jag måste skriva det hära.
Jag har kallat dig fjortis, och jag är då verkligen inte stolt över det, jag menar det verkligen! Men jag var då jävligt arg på dig, för att du hade hånglat med min dåvarande pojkvän, och då gick jag inte efter nått rykte eftersom han hade erkänt det själv. Visst, vårat förhållade var inte serriöst, men just då var jag så jävla dum och arg, igentligen mer på han.. Men jag tänkte inte efter riktigt. Ville bara säga att jag verkligen inte har nått emot dig, ifall du har fått den uppfatningen. Som sagt, jag var dum nog och inte tänkte på vad jag sa. Du vet säkert vem jag är, tänker inte skriva nå namn, hela världen behöver ju inte veta men ja.

2012-08-21 | 18:24:05
Dilan Bora säger:

Såå jävla fint skrivet Jennie !

2012-08-23 | 01:53:32
Bloggadress: http://Dilanb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback