-

Din personlighetstyp:
Jaaa, min personlighet. Jag är ganska blyg mot dom jag inte känner men är inte blyg alls mot dom jag varit med mycket och som jag känner mig trygg med. Varför jag är blyg är väl för att jag är rädd för vad personer ska tycka och tänka om mig.. Mitt självförtroende är inte bra alls, det känns som att det sjunker för varje dag som går.. Jag är väl glad för det mest fast om jag blir arg så kan jag bli riktigt arg. Jag gråter lätt för filmer när jag är med kompisar, inte med familjen haha, vet inte varför. Jag har bara varit riktigt kär en gång och går inte och blir tillsammans med vem som helst. Jag hatar dryga äckel fjortisar som tror att dom är så mycket bättre än andra och ska vara dryga hela tiden. Fast jag kan vara ganska dryg om någon är dryg mot mig ;)

Ditt självförtroende:
Är helt sjukt så dåligt det är som jag skrev förut så blir det inte bättre, har funnits dom som hjälpt mig att stärka det men sen har "hjälpt" mig att få lika dåligt igen. Men självklart finns det dom som bara hjälper att stärka ! Tror ni vet vem ni är och jag älskar er.
Jag vill verkligen ha ett bättre självförtroende. Som My Gabrielsson, nu vet jag inte om hon har jättebra självförtroende men enligt mig verkar hon ha bra självförtroende. Tänk vad mycket roligare livet hade varit om ingen hade haft så dåligt självförtroende själv så dom måste trycka ner andras, för det är ju oftast så, att dom trycker ner andra för att själv komma högre.. Som att jag hatar att prata inför folk, det är en av dom värsta saker jag vet, för att jag har dåligt självförtroende men nästan ingen lärare fattar typ det så dom blir bara arga och det stärker inte en heller. Sen är jag inte ängeln i klassen som jag var när jag var mindre, bara satt tyst och gjorde det jag skulle för jag vågade inget annat. Se nu när jag tar för mig mer då blir dom sura, visst man får ju inte göra vad som helst. Lärarna verkar inte förstå att jag ibland mår as dåligt. Jag vet att dom är lärare och inte nån som jobbar med psykiatri åsånt men jag tycker att man ska stärka barnen i det dom gör bra och inte bara trycka ner dom när dom gör dåligt. Sen är det vissa som bara kollar på utseendet, visst jag kanske har lite utmanande kläder för att vara tolv och jag kanske hade smink lite tidigt men jag vill se ut så här och jag kommer inte ändra mig för någon annan. Jag började med smink när jag var 5 och har använt det tills nu förutom nått år då lärarna kom och tvättade bort det ! det var ju helt sjukt , jag tycket det var kul att sminka mig inte för att jag ville vara finare eller nå. Bara för kul och jag älskar att sminka mig och andra fortfarande. Jag tyckte det vart för mycket när en från en annans klass mamma kom och sa till mig " ett sånt litet barn sminkar sig, det är så synd" det var det här året, när jag gick i femman. Jag förstod inte vad som var fel med det, och jag fattar fortfarande inte. Så om någon tycker likadant som henne så får ni gärna berätta det till mig. Jag har åkt hem från skolan för jag mått dåligt, jag har skolkat från lektioner med en kompis för båda mådde skit och ingen brydde sig, varken efter eller då, dom blev sura och gav oss kvarsittning, jag har låst in mig på toaletten på skoltid och dom blev sura, jag har suttit i källaren en hel lektion dom blir sur för att jag inte är med på lektionerna dom undrar inte om det hänt något. Alla tar allt så fel, alla tror att jag gör saker för att trottsa, som våran engelska lärare från början, hon trodde jag inte pratade inför klassen för att jag trottsa och så är det verkligen inte ! Så jag pratade med henne och hon fattade och hon har varit en jättebra lärare sen ! Sen kläderna är en till sak, helt otroligt att lärare ska bry sig så mycket om vad jag har för kläder på mig. Förut en gång när jag hade svarta genomskinliga byxor och ett linne, så kommer en lärare och drar ner linnet, det står lärare en bit ifrån och pratar om att barn inte borde klä sig så, när jag hör ! Sen när jag har shorts finns det barn som kallar mig för hora, asså det fattar jag verkligen inte ! är jag en hora för att jag har shorts? Hora är ett jobb och jag jobbar inte som en hora för er som undrade det. Jag blir kallad fjortid var och varannan dag. Tillochmed av dom jag trodde jag var kompis med. Visst om dom skämtar bryr jag mig inte men om dom säger för att jag sminkar mig och inte har täckbyxor asså det är ju helt sinnessjukt. Så om någon kallar mig fjortis säger jag bara, ja okej jag är fjortis är du nöjd nu eller? För jag orkar verkligen inte med dom. Sen kan det sitta dom från klassen och pratar om hur jag klär mig och sånt. Visst ni kanske tycker jag har utmanande kläder men jag hade inte varit jag om jag inte hade dom kläderna, för jag trivs i dom och jag tycker själv att det är fint men jag kan ändå bli ledsen för jag trodde iallafall jag kunde lita på dom i min klass som jag varit kompis med i fem år.. Jag brukar kunna hålla mig hela dagen om något hänt men sen när jag kommer hem kan jag sitta och gråta för jag hatar att gråta framför folk, för om jag kanske blivit ledsen av någonting så kan någon säga "vafan, varför blev du ledsen över en sån liten sak?" men då är det dom som inte varit med från början och för mig kan det betyda mycket för dom vet inte vad jag vet och känner. Nu när jag skirivt det här så ser det säkert ut som att jag har bra självförtoende för jag har inte skrivit att jag blir ledsen om dom kallar mig saker osv, men jag lovar jag blir ledsen även om jag inte känner dom. Helt sjukt faktiskt, eller inte alla men vissa. Sen kan jag ha hållit mig så länge så blir det för mycket, att jag blir ledsen över en liten sak tycker alla men jag ser ju helheten som ingen annan gör. För någon vecka sedan mådde jag verkligen skit, jag bråkade med några i klassen, några av dom som betyder mest för mig, och jag var verkligen inte glad alls jag berättade inte om det för någon fören en av mina kompisar såg att jag mådde dåligt och gjorde något åt det och det är jag jätteglad över ! jag vågade inte berätta till någon, jag trodde allt skulle bli värre. Inte till mina kompisar, inte till min mamma, pappa eller syster. Jag ville byta skola men ville inte berätta varför jag sa inte till mina föräldrar. Men tillslut vart allt nästan bra igen och jag är verkligen glad att du gjorde någonting åt det Brianna, det borde finnas fler som dig och egentligen förkänar jag inte någon som dig ♥ Nu vart det här som en bok fast det bara är en liten del av allt. Ni vill nog inte läsa det här men nu är det gjort så. Sen vill jag bara skriva att det finns en speciell som alltid hjälpte mig att mitt självförtroende skulle bli bättre, vem det är får ni inte veta ;)
Dina kompisar:
Mina kompisar, finns det inte ord för hur mycket dom betyder, jag har även bråkat med dom flesta av dom, förutom Ewa och Johan tror jag ladrig jag har bråkat om nå stort med ♥ Jag har inte så mycket mer att skriva om dom mer än att dom är underbara, jag skulle inte överleva utan er kom ihåg det !
Din fritid:
Min fritid.. jag rider i skäret som är ett jättemysigt ställe, dåligt bara att det inte går bussar dit.. Jag har jättetur för jag får rida in hästar och sånt och det är verkligen jättekul ! jag hade kunnat jobba med det när jag blir äldre, asså att rida in och rida till problem hästar. Tindra, var den första jag red in, hon är helt otrolig, hon är inte den allra finaste att rida men att bara mysa och rida ut på. helt amazing ! Men jag orkar inte skriva så mycket eftersom det vart så mycket på självförtroende. jag gör ju mer på min fritid men det var en av sakern.
Vad gillar du inte/gillar du med personer:
Med killar tar jag nu:
Vissa killar är lagomt söta och vissa är för mycket, det blir bara jobbigt om dom blir för mycket. Det första jag tittar på hos en kille är nog, ögonen, kläderna, håret och tänderna ! sen ska den ju såklart vara snäll åså men det är det första jag tittar på. Jag har varit tillsammans två gånger med samma person. Så jag går inte och blir tillsammans med vem som helst. Inte än iallfall ;) nämen jag gör inte det :) Jag har som ingen speciell killsmak, det är lite olika så jag vet inte vad jag ska skriva men mag och ryggmuskler är så jävla sexigt !

Nu vart det lite långt men ni som läst, puss på er !

Kommentarer
emelie säger:

jättebra skrivet hörru! =D

2011-07-07 | 21:18:00
Bloggadress: http://emeliegk.blogg.se/
Tove:) säger:

Puss på dig gumman finns alltid där för dig om det är nått som du vill prata om du kan ringa också!!!!:)<3

2011-07-10 | 16:48:49
Bloggadress: http://snozan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback