Mitt skolarbete osvosv. 17 december 2011

Hejhej!
Nu är det så att jag har fått läxor osv så jag ska skriva lite om Malaysia och resan hitills och vad vi troligtis kommer göra restan utav resan. Det här är inget ni behöver läsa om ni inte vill.
-
Hitills har vi hunnit vara på två olika ställen i Malaysia, Borneo (Sabah) och Kuala Lumpur (huvudstaden). Det är regnperiod i Malaysia just den här tiden så det var lite tråkigt men det är varmt ändå.
När det regnar här så regnar det i några minuter jättemycket, och då menar jag jättemycket. Såklart kan det regna mycket längre men nu när vi har varit här så har det inte varit nå länge alls.
Det kommer nog inte bli såmycket badande för våran del den här gången. Förutom i Sunway Lagoon för då fan ska jag bada! Ett helt vattenland och inte bada? det går bara inte.
Sen så kan man ju åka massa karuseller om det är kallt ute, det finns massor med karuseller också. Helt sjukt mycket saker är det. Jag kommer ta massor med kort som kommer på bloggen senare.
Här i Borneo och Kuala Lumpur kommer det mest bli shopping och äta! Det som är bra är att det är sjukt billigt här, t ex:
Kyckling och ris: 7.5 rm 15 kr
Iphone 4 skal: finns två för 10 rm 20 kr, finns även 25 rm 50 kronor osv
Shorts: 30 rm 60 kronor (finns dyrare men det billigaste jag köpt)
Färskpressad juice (massa olika frukter): 2.5 rm 5 kr
Mentos: 1.5 rm 3 kr
Och massor mer men jag orkar inte skriva ner allting ;)
-
Mitt favorit ställe som jag varit på i Malaysia måste nog bli Sunway Lagoon. Dock har vi inte varit där än den här gången så jag kanske kommer ihåg att det är mycket bättre än vad det egentligen är ;) Sen gillar jag ju alla andra ställen riktigt mycket också men det är så coolt med hotellet och frukosten och vattenlandet och tivolit osv ;)
Dock är jag inte så mycket för karuseller som snurrar men iår ska jag åka massa karuseller. Får ta medicin så jag inte spyr ^^ Sen ska jag tvinga Ida att åka bergochdalbanor med mig, det roligaste som finns typ! Sen är dom så jävla långa och snabba i Malaysia. riktigt chill att vi har gratis entré så vi får göra vad vi vill!
-
Men nu vaknar alla så vi ska nog dra någonstans snart! Hejdåå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback