16 December 2011

Hejhej!
Nu är vi inte kvar i Kuala Lumpur, i förmiddags flög vi till Borneo, inte mycket sol tidigare idag men hoppas det kommer någon senare under veckan vi ska vara här. Jag har ju slagit vad om att jag kommer vara brunare än Stralle när jag kommer hem så annars blir det fejk bränna ;) Nä men jag hoppas solen också kommer hit så man kan bada och sola. Dock är det riktigt varmt i luften men fuktigt. Fuktigt=lockigt hår, inte okej.
Vi ska klippa oss någon dag hära, kommentera vilken frisyr ni tycker, fb,blogresponse osv.
Dagen idag såg ut ungefär såhär:
David sjutsade oss till bussen, vi åkte buss till flygplatsen. Inte så enkelt för resten av familjen när dom börjar snacka malaysiska med oss så pappa för sköta allt sånt där ;)
Flyget tog ca 3 timmar, vi tog en taxi till hotellet.
Gaya Center Hotel bor vi på, fett fint hotell. Nytt också så allt var inte klart (gym osv) men vafan jag är här för att bada och shoppa ;) Vi bor mitt i stan så bara man går utanför dörrarna så är man i stan och shopping komplexen här är enorma, så jävla mycket att se och så billigt oftast! Fick med mig ett par shorts, en klocka till mitt och Idas hotellrum och en ögonbrynspenna. Dock var vi bara där i ca 15 minuter ochhan inte köpa så mycket, vi ska på stan imorgon om det inte är fint väder, då åker vi till stranden!
Vi letade efter någonstans att äta och kom till en "marknad" med mat, olika stånd med massa god mat. Det var massor med fisk som jag inte äter men nå vare gott med bläckfisk, räkor och massa annat! Det är annorlunda i Malaysia när man är och äter, man beställer massor med mat (priset är ju inget att oroa sig för så) och delar allihop, sen kostar det nästan ingenting, fattar inte hur dom tjänar någonting. En färskpressad melonjuice för 4 kronor.
Men vi åt iaf där och sen gick vi och upptäckte Borneo ;) Kollade runt lite, var rädd för kryp..
Vi hittade massa som sålde durian så vi åt det, så fucking gott! Ska dit imorgon igen, hähä. Sen var vi vilse men hittade tillsist hem, hähä. Vi kom hem vid halv elva och nu sitter alla och kollar på någon film på hotellet och jag bloggar som ni märker antar ja :P
Nu måste mamma kolla sin mail osv så jag avslutar inlägget och säger godnatt trorja, det blir inget mer bloggande innan jag ska sova.
-
Det går inte att ladda upp bilder nu, internet.. men när jag kommer hem får ni massor! redan tagit 600 efter 4 dagar , hähä..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback