Jennie är lite väl ärlig ;)

Meningar jag anser vara skapade av idioter och anledningen till det. 
-
"Sluta klaga det finns dom som har det värre" den meningen måste vara den mest idiotiska meningen jag hört. Klart som fan att andra har det värre än en själv men vad är det för anledningen för att man inte ska få vara ledsen.  
-
"ät upp maten tänk på barnen i Afrika" hur hjälper det barnen i Afrika ifall vi inte äter upp och slickar tallriken. Lyft istället på röven och hjälp barnen istället, vi har mat så det räcker och blir över vi måste inte spara varenda ärta. Jag anser inte ens att det är respektlöst att inte käka upp all mat som vissa verkar tycker. Är man mätt så är man.
-
"alla är perfekta" det är endast något som folk säger för att smöra och verka så snäll och oskyldig. Så fan heller att någon tycker att alla är perfekta, enligt mig är i princip ingen perfekt. jag tar inte åt mig ifall nån säger att jag är "perfekt" (finns undantag ;)) för jag vet att det bara är bullshit. 
-
"jag tycker alla är fina på sitt sätt, ingen är ful" ja precis, är det därför ni sitter och skrattar åt den där feta finniga killen där borta eller? Eller anorexia tjejen på facebook? jag står fast vid att alla människor är mer eller mindre fin (ibland inte fina alls), då kan det vara typ att jag tycker att Gerda 15 år har fint hår men hennes öron är skitfula. Ni förstår vad jag vill komma fram till. Men jag kan tycka att vissa är fula, vad ska jag göra åt det liksom? Den person som jag tycker är svinsnygg kanske Gerda tycker är jätteful och tvärtom. Sluta leka att ni är så snälla mot alla, det är bara ett spel som ingen kan reglerna till. Står du fast vid att alla är fina på sitt sätt gå inte och säg att någon är ful eller skratta åt någon, försök istället hitta det där fina som du promt står fast vid ska finnas på alla människor. 
-
"jag är för fet jag måste banta" okej innan jag skriver något om det här börjar jag med att säga att det inte gäller alla. Man märker ifall någon säger det för att få andra att säga att man är så jävla fin och smal och om man verkligen tycker det. Jag kan ibland säga att jag måste träna för att jag tycker mina lår är för stora eller att jag vill ha en mer vältränad mage men då är jag inte ute efter att någon ska säga emot och ja det finns andra anledningar till att nämna det. Så ifall du inte tycker du har för mycket fett på din mage håll käften om det eller gör något åt det för att förhoppningsvis kommer folk sluta fjäska genom att säga att du är så fin när du står fast vid att du är så "tjock". 
-
"jag hatar honom/henne" sen nästa vecka är ni såkallade "bff" syftar mest på tjejer i detta sammanhang. Säg seriöst inte att ni hatar någon och snackar skit om någon ifall ni sen ska gå och bli "bff" med den. Jag hade aldrig accepterat det, hade inte heller accepterat att någon kalla mig "bff" då jag tycker det låter så töntigt. Sorry.
-
"hoppar du hoppar jag" men hur dum är du egentligen? Hur uppmuntrande tror du att det är att höra att ens kompis tar livet av sig ifall du själv gör det? Jag hade blivit rädd as fuck. Och nej det är inte så att ifall jag bestämt mig att jag vill ta mitt liv så ändrar jag mig för att min bästakompis säger att hon/han också kommer begå självmord då för ifall man verkligenverkligen vill bort härifrån kan man inte ändra sig för att någon säger en så korkad mening. Sen är det 99% av folket som säger det som inte ens skulle tänka tanken att göra det ifall någon sådant skulle intäffa. Uppmuntra era kompisar till att hitta meningar till att leva istället. Reslutat kommer bli bättre, lovar.
-
"det är ingen riktig vänskap utan bråk" och där kom en dålig ursäkt för att du och din bästavän har bråkat och sen blivit kompisar igen. Jag kan skriva ett intyg på att en bästavän man aldrig bråkar med är en bättre vänskap än med den man bråkat med. Lol hör no hur uppenbart det låter?  
-
Ifall du blivit irriterad så är det antagligen bara för att du känner igen dig i det jag skriver, men ta det lugnt det är endat min åsikt ;) puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback